Her tedavide olduğu gibi ortodontik tedaviler sırasında da uyulması gereken bazı kurallar vardır. Aşağıda sayacağımız bu kurallara uyulmaması tedavinin süresini uzatıp, sonucun istenilen düzeye gelmesini engelleyebileceği gibi, diş minelerinde lekelenme ve çürümeler, dişetlerinde iltihaplanma, kanama, şişme gibi kalıcı ve/veya geçici sorunların ortaya çıkmasına da neden olabilir.

bir-sabit-tedavi-hastasi-olarak-nelere-dikkat-etmeliyiz

I.Kural

Bu tedavi sırasında uymanız gereken en önemli kural ağız bakımı ve diş temizliğidir. Teller nedeni ile dişler çevresinde yemek artıklarının birikme ve plak oluşturmaları daha kolay olacaktır. Bu nedenle dişlerin her öğün sonrasında sizlere klinikte anlatıldığı gibi fırçalanmaları ilerde diş etlerinizde ve diş minelerinizde ortaya çıkabilecek sorunları önleyecektir. Çeşitli diş fırçaları, diş ipi ve florlu ağız gargaraları ile yapacağınız  bakım ile bu sorunların ortaya çıkmasını engelleyebilirsiniz.

dis-teli-ile-dis-fircalama

Dişlerinizi her zaman kullandığınız bir diş fırçası veya piyasada satılan ortodontik fırçalarla fırçalıyorsanız; fırçanızı şekilde görüldüğü gibi önce aşağıdan yukarıya sonrada yukarıdan aşağıya tutarak ve fırçanızı ark teli boyunca ileri -geri hareket ettirerek dişlerinizi fırçalayabilirsiniz. Fırçalama sırasında ana hedefiniz braketlerin alt ve üst kenarları olmalıdır. Çünkü en fazla birikimin olduğu ve en zor temizlenen bölgeler buralarıdır.

dis-teli-ile-dis-fircalama

Braketlerinizin alt ve üst kenarlarını temizledikten sonra sağ ve sol kenarlarını ve ark telinin altında kalan kısımları temizlemek için üstteki resimde gördüğünüz ara yüz fırçalarını veya alttaki resimlerde gördüğünüz tek demet fırçaları kullanabilirsiniz.

İlk Günler

Sabit tellerin takılmasından sonraki ilk birkaç gün içinde bazı sıkıntılar olabilir. Hastadan hastaya değişmekle birlikte ilk birkaç gün dişlerde ağrı şikayetleri ve çiğnerne sırasında zorluklar oluşabilir. Bunun dışında tel ve braketlerin sürtünmesine bağlı yanak ve dudak içlerinde zedelenmeler de görülebilir. Bütün bu şikayetler normal olarak birkaç gün içinde azalarak kaybolur. Ancak;

• Ağrıların rahatsız edici boyutlara çıkması halinde evde kullanılan ağrı kesiciler verilebilir,
  • Bant braket ve tellerde ortaya çıkabilecek sorunlarda ve ağrıların kesilmemesi durumunda kliniğimizin aranması ve durumun bildirilmesi gereklidir. Bu ve benzeri beklenmeyen durumlarda kliniğimizi arayarak bilgi vermeyi ihmal etmeyiniz.

Ortodontik tedavilerde başarı; Hekim -hasta ve ailenin katkı ve işbirliği ile ulaşılabilecek bir sonuçtur. Takılan tellerin korunması ve bakımı; uygulanan apareylerin söylendiği şekilde ve sürelerde kullanılması tedavinin süresini kısaltacak ve başarıyı arttıracaktır.